Autostrada Ploiești – Brașov: Noua variantă de cost este de 4 miliarde de euro, jumătate față de prima variantă, dar a scăzut și viteza de la 120-140 km/h la 80 km/h/ Licitația pentru primii 5 kilometri de la Cristian la Codlea, aproape de lansare, anunță directorul CNIR

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Noua variantă de cost pentru Autostrada Ploiești – Brașov (110 km) este de 4 miliarde de euro, iar licitația pentru proiectarea și execuția primilor 5 kilometri ai Autostrăzii Ploiești – Brașov este aproape de lansare, a anunțat directorul general interimar al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi. Studiul de fezabilitate pe care îl face Consitrans pentru Tronsonul Cristian – Codlea (jud. Brașov) este aproape finalizat, a explicat Urtoi la B1TV.

„Ministerul Transporturilor a cerut o reevaluare a traseului pe o valoare mult mai mică. De la o viteză de 120-140 km/h a scăzut la 80 km/h ceea ce va reduce costurile. Teoretic acum costă undeva la 4 miliarde de euro. Deja s-a depus o nouă evaluare la CNIAR și urmează să se ia o decizie în acest sens….Este un contract cu o durată totală de 46 de luni. Nu știm traseul, nu știm valoarea finală, noi nu am depășit faza AMC-urilor (n.r analiza multicriterială) adică a traseului. Vom ști cât costă după ce facem și exproprierile. Eu vă spun că, în acest moment, lucrurile sunt tratate foarte serios pe acest proiect Ploiești-Comarnic-Brașov. Deja se dorește să se dea drumul la o licitație pentru execuție și proiectare, pe primii 5 kilometri dinspre Brașov. Chiar astăzi am discutat, primii 5 kilometri care se doresc a intra în licitație și vor fi în zona Brașovului. E un drum drept, se intră cu un Acord de Mediu mai vechi, terminat, Studiul de Fezabilitate de la Consitrans este aproape finalizat, în câteva zile va fi depus pentru a fi aprobat. E vorba despre Cristian -Codlea – Licitația va fi gestionată de CNAIR”, a transmis Urtoi.

Un tronson din județul Brașov în zona Ghimbav – Cristian care face parte din proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov va fi scos la licitație pentru execuție până la sfârșitul anului, spunea luna trecută ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Va fi primul lot lansat în licitație din traseul A3 Ploiești – Brașov după ce în 2020 s-a deschis lotul Râșnov – Cristian de 6 kilometri lungime. Tronsonul de doar câțiva kilometri pe care l-a menționat ministrul Grindeanu va face practic legătura între nodul rutier de la Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș (contract de proiectare cu Search prelungit pentru 2024) și Centura Râșnov (Autostrada Râșnov – Cristian de 6,3 km).

În replică, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a spus că proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov este blocat la doar 5% după un an și jumătate de mandat al ministrului Sorin Grindeanu. Contractul pentru proiectarea la cheie (studiu de fezabilitate, proiect tehnic) a fost semnat la începutul anului 2021 cu Consitrans și are termen de 30 de luni pentru Studiul de Fezabilitate și 6 luni pentru Proiect Tehnic, deci în septembrie trebuie predat SF-ul, ordinul de proiectare fiind dat în martie 2021.

Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 km/h)

Km 0+000 al Alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.

La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;

Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.

După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă (Râșnov – Cristian) dat în exploatare.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Sa inteleg ca facem autostrada pe care viteza de deplasare va fi mai mica decat cea de pe un drum judetean? Doar mie mi se pare effed-up?

    • Asta mă întreb și eu: oare ce rost are să faci un drum nou pe care să circuli cu aceeași viteză ca și pe DN1?
      Chiar nu este capabil Statul Român să construiască un drum de mare viteză care să lege orașele Ploiești și Brașov?
      Mai e și varianta unui DX pe sectorul montan, între Comarnic și Brașov unde li se par autorităților că relieful este dificil.
      Am mai scris și cu alte ocazii: după părerea mea este mult mai dificil relieful pe Valea Oltului decât pe Valea Prahovei.

      • Eee, pe Valea Prahovei se tem sa nu supere pe vreun bastan sau altul care au vile prea aproape de autostrada.
        Vor si cu dansa-n-transa, si cu sufletul in rai.

  2. Orice inginer normal la cap ar rezolva problema pe DN1 cu ceva pasaje/desfiintari de treceri de pietoni, desfiintari de parcari laterale pe drum european no less.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *